Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om My Connected Car. Har du inte fått din fråga besvarad här nedan så kan du klicka här för att komma till kontaktsidan.

  1. Vilka fordon fungerar Spårningsenheten till? Enheten fungerar till alla fordon såsom personbilar, skåpbilar, båtar, arbetsfordon, arbetsmaskiner,
  2. Vad gör jag om jag upptäckt att fordonet har blivit stulen? Om du upptäcker att din bil har blivit stulen skall du kontakta larmcentralen omedelbart. Larmcentralen börjar spåra fordonet medan du kontaktar den lokala polismyndigheten för att rapportera stölden och få ett brottsreferensnummer. När du har fått det skall du kontakta larmcentralen igen och ge dem brottsreferensnumret.
  3. Vem sköter larmcentralen? I Sverige sköter Falck larmtjänsten.
  4. Vilka länder fungerar spårningen? I hela Europa inkl, Ryssland
  5. Vad händer om fordonet blir stulet utomlands? Du ska alltid först kontakta larmcentralen i Sverige. Larmcentralen tar då kontakt med larmcentralen i det aktuella landet för att fortsätta med spårningen av fordonet.
  6. Var köper jag spårningsenheten? Klicka på Återförsäljare fliken, där hittar du närmsta butik samt hjälp med info om installatörer.
  7. Jag har glömt lösenord på applikationen? Klicka på "Forgot password" i appen så får du ett nytt.
  8. Kan jag flytta över enheten till ett annat fordon? Ja det kan du göra, däremot behöver du kontakta oss så vi kan göra ändring i avtalet.
  9. Till vilka mobiltelefoner fungerar appen? My Connected Car fungerar på IOS eller Android enheter. Finns även web-portal som man kan använda. https://myconnectedcar.vodafone.com/telematics/#/login


  10. Jag vill uppgradera mitt abonnemang, hur går jag tillväga? Kontakta oss så hjälper vi dig.